روز ظهور حضرت مهدی (عج) اوج روییدن در جهان هستی است...حجت الاسلام شهاب
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
حجت الاسلام عبدالحمید شهاب،
یکی از مدیران دفتر آیت الله علوی گرگانی هم در این خصوص اظهار کرد: در فرازی از
زیارتنامه حضرت مهدی (عج) آمده است: معنی «السلام
علی الربیع الانام» سلام بر مهدی، بهار بشریت، است؛ البته در خصوص معنی کلمه بهار
و بشریت، معانی و توضیحات دیگری داده شده است.
وی افزود: طریحی در کتاب مجمع البحرین، ربیع
را باران بهاری عنوان می کند. بارانی که زمین را سرشار از نعمت و طراوات
می کند و به گیاهان زندگی تازه می دهد.
شهاب ادامه داد: طریحی در خصوص واژه انام نیز،
تمامی مخلوفات معنا می کند. به نظر وی انام، تنها شامل انسان ها نیست و معنای
گسترده تری دارد و جن و انس و تمام موجودات را در برمی گیرد و حتی همه هستی در کل
کائنات و نظام آفرینش را شامل می شود.
وی تأکید کرد: در زیارتنامه حضرت مهدی (عج)،
حضرت صاحب الامر به باران بهاری که ثمربخشی بسیاری دارد، تشبیه می شود.
این واعظ مجالس مذهبی تهران در ادامه سخنان
خود گفت: نور ملکوتی و جلوه ایزدی پروردگار مثل بهار
نشاط می آورد و قلب های پژمرده را که به واسطه گناه افسرده شده اند را نشاط و
شادابی می بخشد.
یکی از مدیران دفتر آیت الله علوی گرگانی در
تهران افزود: هر پدیده ای که بخواهد زنده شود و شادابی معنوی اش و کمال و بصیرتش
را کسب کند، می تواند از وجود امام عصر (عج) بهره ببرد. پس بهار،
فصل روی آوردن به آستان مبارک امام مهدی (عج) است.
شهاب با بیان اینکه وجود مبارک پیامبر (ص) و
فرزندانش برای تمامی بندگان خدا عامل رحمت هستند، گفت: امام زمان (عج) عصاره خلقت
نبوت و خلقت امامت است. در
روز ولادت مبارکش برکت حاصل شد و در روز ظهورش نیز، دنیا از برکت وجودش بهره های
فراوان خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر فصل بهار
را ظهور پاکی ها و صفات حسنه بدانیم، روز ظهور منجی عالم بشریت، اوج روییدن است.
وی تأکید کرد: امام عصر (عج) با ظهورش و با
عدالت و مهربانی، ظلم و ستم را از بین می برد و حقیقت رحمة للعالمینی پیامبر(ص)
عالمگیر می شود. باید مهدی موعود (عج) را رحمت پروسعت خدا بنامیم که تمام اهداف و
آمال همه پیامبران را روی زمین محقق می کند.
شهاب با اشاره به آیات متعدد قرآن در توضیح
این گفته خود گفت: خدا در آیات 105 سوره انبیاء ، 5 سوره قصص، 55 سوره نور می گوید
که امید و آرزوی انبیاء الهی این بود که منجی در آخر الزمان بیاید و رحمت را
بگستراند.
وی با بیان اینکه همه منتظر رسیدن بهار
برای رهایی از خمودگی ها هستند، اظهار کرد: همه ما برای رسیدن بهار
مهیا و آماده می شویم اما باید بدانیم که برای رسیدن بهار
مهدوی هم باید زمینه سازی های لازم را انجام دهیم.
واعظ حسینیه فاطمیون تهران در ادامه گفت: در
جلد 9 کتاب سنن ابن ماجه قزوینی، آمده است: «مردم از طرف مشرق بیرون می آیند در
حالی که آماده اند تا تسلط مهدی (عج) را در خود ببینند.»
وی افزود: برای رسیدن بهار
اصلی که بهار مهدویت است، باید یارانی در فصل زمستان همراه شوند تا با
مبارزه با سردی ها و ظلم ها بتوان به فصل بهار رسید. در حقیقت برای رسیدن بهار
باید مهیای حضور و ظهور بود.
وی افزود: طبق برداشتی که از آیات قرآن وجود دارد، وقتی ظلم و جور حاصل شد، این انرژی حیات بخش، یعنی حضرت قائم (عج) می آید و پس از ظهورش، ظلم، فقر و ناپاکی ها از بین می روند.
شهاب با اشاره به آیه دیگری از کلام الهی، اظهار کرد: قرآن می فرماید: «ای کسانیکه ایمان آوردید، خدا و رسولش را اجابت کنید، هنگامیکه شما را فرا خواند تا به شما حیات ببخشد» یعنی هنگامی که وجود امام که گفت: «ایا اهل العالم انا المهدی» ندای او را پاسخ دهیم و در بهار حقیقی قرار بگیریم.
وی افزود: طبق فرمایش الهی، در زمستان حیات، بشر قلب و گوش و چشم دارد اما نه درک می کند، نه می شنود و نه می بیند. بنابراین باید منتظر بود که منجی عالم بشریت ظهور کند و بهار و طراوت جامعه هستی را در بر بگیرد.
شهاب در ادامه بیان کرد: بهار عامل نشاط بخشی به جامعه است و ظهور امام مهدی(عج) نشاط را به جامعه تزریق می کند و محبت واقعی در آدم شکل می گیرد.
وی تأکید کرد: مارکسیست ها مدعی ایجاد جامعه بی طبقه بودند که موفق نشدند آن را پیاده کنند ولی در عصر ظهور، جامعه به نحوی بدون طبقه بندی معمول امروز شکل می یابد که افراد به صورت اشتراکی از اموال یکدیگر استفاده خواهند کرد.
وی گفت: با تمام ابعادی که در مهدی (عج) وجود دارد، طعم عدالت نبوی و حقیقت نبوت پیامبر آخر الزمان، مثل یک نسیم بهاری به تمام بافت های اجتماع مؤمنین راه پیدا می کند.
منبع:فارس