بیانات حضرت آقا حفظه الله
این، آیندهى قطعى شماست ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با كمكهاى معنوى غیبى و با ادعیهى زاكیه و هدایتهاى معنوى ولىاللهالاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند كند و كاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آیندهى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حركت عظیم آماده كنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند. دیدار ایثارگران 29/05/1376 قبل از فرج، آسایش و راحتطلبى و عافیت نیست! قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحتطلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاك امتحان مىشوند؛ در كورههاى آزمایش وارد مىشوند و سربلند بیرون مىآیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبهروز نزدیكتر مىشود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمهى شعبان، روز عید بزرگ است. دیدار با مردم قم 30/11/1370 حقیقت انتظار انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممكن است كسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درك كنند - فاصله هست - اما بلاشك آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریك این عید - كه عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطهى مقابل آن چیزى است كه دشمن مىخواهد به وجود بیاورد. ما آن وقتى مىتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم كه زمینه را آماده كنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل كردن به احكام اسلامى و حاكمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم براى حاكمیت اسلام و براى نزدیك شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّلاللَّهفرجه)، بهوسیلهى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاكمیت قرآن است؛ دیدار به مناسبت میلاد حضرت مهدى (عج) 25/09/1376 باید زمینه را آماده كنى مسألهى ولادت حضرت مهدى علیهالصّلاةوالسّلاموعجّلاللَّهتعالىفرجهالشّریف، از این جهت هم حائز اهمیت است كه مسألهى انتظار و دوران موعود را كه در مذهب ما، بلكه در دین مقدّس اسلام ترسیم شده است - دوران موعود آخرالزّمان؛ دوران مهدویت - ما به یاد بیاوریم، روى آن تكیه كنیم و بر روى آن مطالعه و دقّت و بحثهاى مفیدى انجام گیرد. شما باید زمینه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینهى آماده، اقدام فرماید. از صفر كه نمىشود شروع كرد! جامعهاى مىتواند پذیراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیاى طول تاریخ مىشود در دیدار با پاسداران 10/12/1368 دنیا را از عدل و داد پر مىكند و ظلم را ریشهكن مىسازد خصوصیت مهدى موعود(عجلاللهتعالىفرجهوارواحنافداه) در نظر مسلمانان این است كه: «یملأالله بهالارض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا». عدل و داد، استقرار عدالت در جامعه، از بین بردن ظلم از سطح زمین، خصوصیت مهدى موعود است. ... بشر به سمت آن چیزى حركت مىكند كه مظهر آن، وجود مقدس مهدى(علیهالصلاةوالسلامو عجلاللهتعالىفرجهالشریف) باشد و او كسى است كه در احادیث متواتر وارد شده كه دنیا را از عدل و داد پر مىكند و ظلم را ریشهكن مىسازد. سخنرانى در خجسته سالروز ولادت امام زمان(عج) 22/12/1368 باید در آن جهت تلاش و كار كنیم ما كه منتظر امام زمان هستیم، باید در جهتى كه حكومت امام زمان(علیه الاف التحیة و الثناء و عجلالله تعالى فرجه) تشكیل خواهد شد، زندگى امروز را در همان جهت بسازیم و بنا كنیم. البته، ما كوچكتر از آن هستیم كه بتوانیم آن گونه بنایى را كه اولیاى الهى ساختند یا خواهند ساخت، بنا كنیم؛ اما باید در آن جهت تلاش و كار كنیم. مظهر عدل پروردگار، امام زمان(عج) است و مىدانیم كه بزرگترین خصوصیت امام زمان(علیهالصّلاةوالسّلام) - كه در دعاها و زیارات و روایات آمده است - عدالت مىباشد: «یملأ اللَّه به الارض قسطا و عدلا». رابطهى قلبى و معنوى بین آحاد مردم و امام زمان(عج) یك امر مستحسن، بلكه لازم و داراى آثارى است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه مىدارد. دیدار اقشار مختلف مردم در روز نیمهی شعبان 27/05/1387 مصداق وعدهی الهی ما همینقدر مىدانیم كه وجود مقدس امام زمان، مصداق وعدهى الهى است. همینقدر مىدانیم كه این بازماندهى خاندان وحى و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام علیك ایها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غیر مكذوب». ...حجت خدا در بین مردم زنده است؛ موجود است؛ با مردم زندگى میكند؛ مردم را مىبیند؛ با آنهاست؛ دردهاى آنها، آلام آنها را حس میكند. انسانها هم، آنهائى كه سعادتمند باشند، ظرفیت داشته باشند، در مواقعى به طور ناشناس او را زیارت میكنند. او وجود دارد؛ یك انسان واقعى، مشخص، با نام معین، با پدر و مادر مشخص و در میان مردم است و با آنها زندگى میكند. این، خصوصیت عقیدهى ما شیعیان است. سخنرانى در سالروز میلاد امام عصر(عج) 11/12/1369 خواهد رسید... دورانى خواهد رسید كه قدرت قاهرهى حق، همهى قلههاى فساد و ظلم را از بین خواهد برد و چشمانداز زندگى بشر را با نور عدالت منور خواهد كرد؛ معناى انتظار دوران امام زمان این است. دیدار با مردم قم 30/11/1370 پیام انقلاب ما بشریت كه با عطش تمام منتظر امام زمان عجالله تعالى فرجه الشریف است و مىخواهد مهدى موعود بیاید و چشم انتظار آن حضرت است، براى این است كه او بیاید تا دنیا را از عدل و داد پر كند. این است آن پیامى كه انقلاب اسلامى براى دنیا دارد و خودش هم متعهد و متكفل آن است. دیدار با كارگزاران 17/10/1371 امیدى در دل بنىآدم امام زمان علیه سلامالله، رمز عدالت و مظهر قسط الهى در روى زمین است. به همین جهت است كه همهى بشریت، به شكلى انتظار ظهور آن حضرت را مىكشند. ...موضوع امام زمان عج الله تعالى فرجه الشریف، با این دید، نه مخصوص شیعه و نه حتى مخصوص مسلمین است. بلكه انتظارى در دل همهى قشرهاى بشر و ملتهاى عالم است. امیدى است در دل بنىآدم؛ كه تاریخ بشریت به سمت صلاح حركت مىكند. این امید، به بازوان قوت مىبخشد، به دلها نور مىدهد و معلوم مىكند كه هر حركت عدالتخواهانهاى، در جهت قانون و گردش طبیعى این عالم و تاریخ بشر است. دیدار مهمانان خارجى دههى فجر در روز نیمه شعبان 18/11/1371 تاثیر اعتقاد به ظهور حضرت ملتى كه به خدا معتقد و مؤمن و متكى است و به آینده امیدوار است و با پرده نشینان غیب در ارتباط است؛ ملتى كه در دلش خورشید امید به آینده و زندگى و لطف و مدد الهى مىدرخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمىشود و با این حرفها، از میدان خارج نمىگردد. این، خصوصیت اعتقاد به آن معنویت مهدى علیه آلاف التحیة والثناء است. عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حركت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمى دارد. این را باید قدر دانست. دیدار در روز میلاد پربركت حضرت ولى عصر(عج) 17/10/1374 زندگى بشر هم از آنجا به بعد است! دنیاى سرشار از عدالت و پاكى و راستى و معرفت و محبت، دنیاى دوران امام زمان است كه زندگى بشر هم از آنجا به بعد است. زندگى حقیقى انسان در این عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور امام زمان است كه خدا مىداند بشر در آنجا به چه عظمتهایى نایل خواهد شد. خطبههاى نماز جمعهى تهران 26/01/1379 روز تحقق شعارها شعارهایى كه امام زمان علیهالصلاةوالسلاموعجلاللهتعالىفرجه بر سر دست خواهد گرفت و عمل خواهد كرد، امروز شعارهاى مردم ماست؛ شعارهاى یك كشور و یك دولت است. ... این شعارها یك روز تحقق پیدا خواهد كرد. بیانات در سالروز میلاد خجستهى امام زمان (عج) 22/08/1379 فقط نشستن و اشك ریختن فایده ندارد! امام زمان ارواحنافداه با اقتدار و قدرت و تكیه بر توانایىاى كه ایمان والاى خود او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهز به آن قدرت كرده است، گریبان ستمگران عالم را مىگیرد و كاخهاى ستم را ویران مىكند. درس دیگر اعتقاد به مهدویت و جشنهاى نیمهى شعبان براى من و شما این است كه هر چند اعتقاد به حضرت مهدى ارواحنافداه یك آرمان والاست و در آن هیچ شكى نیست؛... اما این آرمانى است كه باید به دنبال آن عمل بیاید. انتظارى كه از آن سخن گفتهاند، فقط نشستن و اشك ریختن نیست. دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381 ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده كنیم انتظار به معناى این است كه ما باید خود را براى سربازى امام زمان آماده كنیم.. سربازى منجى بزرگى كه مىخواهد با تمام مراكز قدرت و فساد بینالمللى مبارزه كند، احتیاج به خودسازى و آگاهى و روشنبینى دارد... ما نباید فكر كنیم كه چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد كرد، امروز وظیفهاى نداریم؛ نه، بعكس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حركت كنیم تا براى ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معناى گوشهگیرى نیست. ...امروز اگر ما مىبینیم در هر نقطهى دنیا ظلم و بىعدالتى و تبعیض و زورگویى وجود دارد، اینها همان چیزهایى است كه امام زمان براى مبارزه با آنها مىآید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را براى مبارزه با اینها آماده كنیم. دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381 بزرگترین وظیفهى منتظران بزرگترین وظیفهى منتظران امام زمان این است كه از لحاظ معنوى و اخلاقى و عملى و پیوندهاى دینى و اعتقادى و عاطفى با مؤمنین و همچنین براى پنجه درافكندن با زورگویان، خود را آماده كنند. كسانى كه در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شركت مىكردند، منتظران حقیقى بودند. كسى كه وقتى كشور اسلامى مورد تهدید دشمن است، آمادهى دفاع از ارزشها و میهن اسلامى و پرچم برافراشتهى اسلام است، مىتواند ادعا كند كه اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهاى خطر قدم خواهد گذاشت. اما كسانى كه در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را مىبازند و زانوانشان سست مىشود؛ كسانى كه براى مطامع شخصى خود حاضر نیستند حركتى كه مطامع آنها را به خطر مىاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور مىتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟ كسى كه در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینههاى صلاح را آماده سازد و كارى كند كه بتواند براى تحقق صلاح بایستد. دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381 یك حكومت صددرصد مردمى ...حكومت آیندهى حضرت مهدى موعود ارواحنافداه، یك حكومت مردمى به تمام معناست... امام زمان، تنها دنیا را پر از عدل و داد نمىكند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تكیه به آنهاست كه بناى عدل الهى را در سرتاسر عالم استقرار مىبخشد و یك حكومت صددرصد مردمى تشكیل مىدهد دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت نیمهى شعبان در مصلاى تهران 30/07/1381 ناظر است و مىبیند! امام زمان ناظر است و مىبیند. انتخابات شما را امام زمان دید؛ اعتكاف شما را امام زمان دید؛ تلاش شما جوانها را براى آذینبندى نیمهى شعبان، امام زمان دید؛ حضور شما زن و مرد را در میدانهاى گوناگون، امام زمان دیده است و مىبیند؛ حركت دولتمردان ما را در میدانهاى مختلف، امام زمان مىبیند و امام زمان از هر آنچه كه نشانهى مسلمانى و نشانهى عزم راسخ ایمانى در آن هست و از ما سر مىزند، خرسند مىشود. اگر خداى نكرده عكس این عمل بكنیم، امام زمان را ناخرسند مىكنیم. ببینید، چه عامل بزرگى است. دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت نیمهى شعبان 29/06/1384 این معنى انتظار فرج است معناى انتظار فرج به عنوان عبارة أخراى انتظار ظهور، این است كه مؤمن به اسلام، مؤمن به مذهب اهلبیت(علیهم السلام) وضعیتى را كه در دنیاى واقعى وجود دارد، عقده و گره در زندگى بشر میشناسد... امام زمان (علیه الصلاة و السلام) براى اینكه فرج براى همهى بشریت به وجود بیاورد، ظهور میكند كه انسان را از فروبستگى نجات بدهد؛ جامعهى بشریت را نجات بدهد؛ بلكه تاریخ آیندهى بشر را نجات بدهد. انتظار فرج یعنى قبول نكردن و رد كردن آن وضعیتى كه بر اثر جهالت انسانها، بر اثر اغراض بشر بر زندگى انسانیت حاكم شده است. این معنى انتظار فرج است. دیدار اقشار مختلف مردم بهمناسبت نیمهى شعبان 29/06/1384 دست قاهر قدرتمند الهى ...انتظار فرج، انتظار دست قاهر قدرتمند الهى ملكوتى است كه باید بیاید و با كمك همین انسانها سیطرهى ظلم را از بین ببرد و حق را غالب كند و عدل را در زندگى مردم حاكم كند و پرچم توحید را بلند كند؛ انسانها را بندهى واقعى خدا بكند. باید براى این كار آماده بود... انتظار معنایش این است. انتظار حركت است؛ انتظار سكون نیست؛ انتظار رها كردن و نشستن براى اینكه كار به خودى خود صورت بگیرد، نیست. انتظار حركت است. انتظار آمادگى است. ...انتظار فرج یعنى كمر بسته بودن، آماده بودن، خود را از همه جهت براى آن هدفى كه امام زمان (علیه الصلاة والسلام) براى آن هدف قیام خواهد كرد، آماده كردن. آن انقلاب بزرگ تاریخى براى آن هدف انجام خواهد گرفت. و او عبارت است از ایجاد عدل و داد، زندگى انسانى، زندگى الهى، عبودیت خدا؛ این معناى انتظار فرج است.
:این پست توسط وبلاگ منتظر مهدی به آدرس
http://samtemahdi.mihanblog.com/
برای ما ارسال شده است.
شما نیز برای ارسال مطالب خود از لینک زیر اقدام فرمایید: